با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ خروج 36 هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش در صورت تأیید نهایی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان
زیارت عاشورا
خبرگزاری فارس: خروج 36 هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش در صورت تأیید نهایی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی در مجلس تصویب شده است و اگر شورای نگهبان آن را تأیید نهایی کند، 36 هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش کم می‌شود و جایگزینی مجدد برای آنها موضوعی سخت است.
به نقل از فارس:قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به مطرح شدن دوباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس اظهار داشت: این موضوع یک بار اتفاق افتاده است و آزموده را آزمودن خطا است.

وی تصریح کرد: در کشور مسائل مهمتری از جمله وضعیت تولید و اشتغال وجود دارد و باید به این موضوعات پرداخته شود و در دستور قرار گرفتن موضوع استیضاح دوباره وزیر آموزش و پرورش، وقت دولت و مجلس را خواهد گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح کنندگان عدم تحقق وعده‌ها توسط فانی را مهمترین دلیل استیضاح وی می‌دانند، گفت: اگر انتقاد و یا کم کاری بر وزیر وارد است باید در جلسات به وی گفته شود و مطرح کردن استیضاح مفید نیست.

احمدی، معیشت معلمان را مهمترین موضوع و چالش وزارت آموزش و پرورش برشمرد و افزود: این مسئله‌ سنگینی است که از عهده وزیر به تنهایی بر نمی‌آید و دولت و مجلس باید برای رفع آن بکوشند.

وی ادامه داد: امسال 24 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش تصویب شد که 98 تا 99 درصد آن صرف حقوق و مزایا کارکنان آن می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس برای پیش‌بینی منابع مالی جدید برای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در جلسه‌ای غیر علنی مصوب شد که منابع جدیدی برای این وزارتخانه پیش بینی شود که در این خصوص کمیته‌ای مشترک با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس مجلس تشکیل شده است.

 احمدی، موضوع اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان که از مهر امسال اجرایی می‌شود را مورد اشاره قرار داد و افزود: این اتفاق خوبی برای معیشت معلمان است که 80 درصد معلمان را شامل شده و حقوق آنها از 300 تا 800 هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات ساماندهی در آموزش و پرورش پرداخت و اظهار داشت: امسال برای اولین بار تعداد فرهنگیان به زیر یک میلیون نفر خواهد رسید و نزدیک به 970 هزار نفر خواهد شد و ساماندهی این تعداد کارمند با توجه به پراکندگی جمعیت ایران بسیار مشکل است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی چند روز گذشته در مجلس تصویب شده است و اگر شورای نگهبان آن را تأیید نهایی کند، 36 هزار نیرو از آموزش‌ و‌ پرورش کم می‌شود و جایگزینی مجدد برای آنها موضوعی سخت است.

احمدی با ارائه گزارشی از تعداد مدارسی که زیر 15 نفر جمعیت دارند، اظهار داشت: 13 هزار و 113 مدرسه در کشور با تعداد زیر 15 دانش آموز وجود دارد که اگر این مدارس را تعطیل کنیم جمعیت 9 میلیون و 700 هزار بیسواد کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی پراکندگی جمعیتی در ایران را یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: به عنوان مثال در استان مازندران با وسعت 23 هزار کیلومتر پراکندگی بسیاری وجود دارد که ما در برخی مناطق مازاد نیرو و در برخی دیگر کمبود نیرو داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن عملکرد وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: فانی در زمانی مدیریت آموزش و پرورش را در اختیار گرفت که در دولت گذشته انقلابی در این وزارتخانه صورت گرفته بود.

احمدی تصریح کرد: تبدیل نظام 3ـ3ـ6، تشکیل مجتمع، تغییر کتب درسی و هوشمند سازی مدارس موضوعات مهمی بود که در دولت قبل برنامه ریزی شده بود و برای هماهنگ شدن با آن نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه قاعدتاً هر  وزیری در عملکردش نقص و اشتباه وجود دارد، تصریح کرد:  وزیر آموزش و پرورش در سلامت، شفافیت و سادگی، برنامه‌های مطلوب این وزارتخانه را  پیش می‌برد و باید دولت و ملت در جهت پیشبرد اهداف حساس ترین وزارتخانه کشور به وزیر آن کمک کنند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 8 شهريور 1394برچسب:, | 17:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |